miercuri, 25 noiembrie 2015

Interviul săptămânii (52) : Zoketsu Norman Fischer ( Despre zen, budism, timp, iluminare)

Bun găsit dragilor,
   Zoketsu Norman Fischer este un poet și preot budist Zen. Timp de mulți ani el a predat la Centrul Zen San Francisco, cea mai veche și cea mai mare dintre noile organizații budiste din Occident, unde a servit ca co-stareț între 1995 - 2000. El este în prezent un profesor Senior Dharma acolo, precum și director fondator și spiritual al Fundației Zen în fiecare zi, o organizație dedicată adaptării învățăturilor budiste Zen pentru cultura occidentală.
  Fiind o persoană de cunoștințe ample, învățătura lui Zen este cunoscută pentru eclectismul său, deschiderea, căldura, și bunul simț, precum și pentru disponibilitatea de a da lăsa totul de-o parte, inclusiv Zen. Interesele sale principale, în afară de poezie și învățăturile tradiționale Zen și budiste, sunt adaptarea meditației Zen și înțelegerea lumii afacerilor, dreptul, soluționarea conflictelor, dialogul interreligios (lucrează în special cu meditația evreiască și dialogul intermonastic catolic), îngrijirea muribunzilor (a fost mult timp profesor si este președintele emerit al consiliului de administrație al Centrului de recuparare Proiectul Zen), lumea tehnologiei, și orice altceva se poate gândi ca util.
  Z. Norman Fisher a fost un membru al unui grup plin de viață de poeți Bay Area, în anii '70 și '80, și a participat pe scară largă la lecturi,  publicații și spectacole de poezie în acei ani. A colaborat cu muzicieni și dansatori la crearea de concursuri Green Gulch pentru ziua aniversării lui Buddha și Ziua parinirvana (ziua morții lui Buddha), evenimente anuale care au devenit cunoscute instituțiilor din zona San Francisco Bay Area. De multe ori el a participat cu poeții Generației Beat, în special Phil Whalen, Gary Snyder, și Michael McClure, prieteni apropiați și mentori ai sai.

   Interviul cu Zoketsu Norman Fischer, cuprinde următoarele întrebări :  

*  Cum este predată non-dualitatea în tradiția Zen ? Cum anume înveți oamenii că nu există nici un "făptuitor"  Oare identificarea cu metodele non-duale  poate produce mai degrabă suferință, în loc s-o aline ? Ce este iluminarea, în tradiția Soto Zen ? Ce sunt "Koan" din Zen, Budism ? Cum abordează tradiția Zen problema emoțiilor noastre și cea a suferinței psihologice ? Care este perspectiva Zen asupra timpului ? Oare următorul Buddha este Sangha, așa cum a spus Thich Nhat Hanh ? Oare relația cu propriile dvs. emoții a evoluat în timp ? Cum poate fi Zen relevant în traiul nostru cotidian ? Cine ești tu ? *



Cu Lumină în Pace și Iubire !

Paul Paulică

  Surse :   scienceandnonduality.com  și  http://www.sfzc.org/tassajara/guest-season/retreats/retreat-leaders/zoketsu-norman-fischer